Buscar este blog

29 may 2024

CATALÀ B2- ACCÈSSIT-María del Carmen Romero Borrallo

El poder de les pedres

 Sóc amiga d’una fada. Cada vegada que m'escriu, recor el dia que la vaig conèixer. Va ser a desembre quan la vaig veure per primera vegada. La meva fada estava dins d'una tenda de Nadal petita situada a la Plaça Espanya. Primer, va ser la seva veu que va captar la meva atenció, i després varen ser les seves joies, peces fetes a mà. Bracelets, collars i joguines de llum, on les pedres tenen un gran significat.

Sempre m'he sentit identificat amb les pedres. Jo mateix em sento com una pedra massiva difícil de rodonar. Sóc una pedra obstinada.
-Quin poder tenen les pedres? Vaig preguntar a la meva fada.
- Les pedres són eternes, va dir.
La meva fada és una guerrera de l'aigua. Ella és com un riu, flueix.
Tenim un llarg viatge. El viatge de la meva fada comença a l'Índia, a la vora del riu Ganges, on ella va descobrir el seu poder. El meu comença a les Highlands , en les pedres de Craigh Na Dun.
Ens queda un llarg camí per recórrer. Sóc pedra, no seré eterna, però seré recordada.